الأحد، 14 مايو 2017

כל הכבוד לכסרא-סמיע וכאבול שנמצאים בעשירייה הראשונה במדינה במבחני המיצ"ב

מבחני המיצ"ב מתקיימים בקרב תלמידי ה' ו-ח' בישראל החל משנת 2002. תלמידי כיתות ח' נבחנים בארבעה מקצועות ליבה: מתמטיקה, אנגלית, מדעים ושפת אם (עברית או ערבית), ואילו תלמידי כיתות ה' לא נבחנים במדעים, אלא רק בשלושת המקצועות האחרים.

הרשות הארצית לבחינות והערכה, שאמונה על המבחנים, מחלקת את בתי הספר בארץ לשלוש קבוצות. כל קבוצה מהווה מדגם מייצג של כלל בתי הספר בארץ, ובתי הספר הכלולים בה נבחנים במיצ"ב אחת לשלוש שנים, בכל המקצועות. המשמעות היא שבערים מסוימות מתקיימים מבחני מיצ"ב מדי שנה, אך בכל פעם מדובר בבתי ספר אחרים.

ההפתעות של הרשימה

בין עשרים היישובים הראשונים במדד המצוינות נמצאים בין היתר תל מונד (89 במדד המצוינות) רמת השרון (84), מודיעין מכבים רעות (80), מזכרת בתיה (79), כפר סבא (79), רמת גן (79), הרצליה (75) וראשון לציון (67). 14 מתוך 20 היישובים המובילים מדורגים על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה באשכולות 9-7 בדירוג הכלכלי-חברתי, שני יישובים מדורגים באשכול 6 ושני אחרים לא דורגו. הפתעות הרשימה הם היישוב הדרוזי מהגליל העליון כסרא-סמיע והמועצה המקומית כאבול - שניהם מדורגים באשכול הכלכלי-חברתי 2, אך השיגו מדדי מצוינות מרשימים: 73 ו-67 בהתאמה.

يتم التشغيل بواسطة Blogger.